Povinně zveřejňované informace podle vyhlášky č. 515/2020, která stanovuje strukturu informací zveřejňovaných o povinném subjektu dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
Povinně zveřejňované informace
1. Název
Obec Šonov
2. Důvod a způsob založení
Obec Šonov vznikla podle zákona č. 367/1990 Sb., o obcích ve znění pozdějších předpisů dnem voleb do obecního zastupitelstva v roce 1990.
Obec vykonává svoje funkce podle zákona č. 128/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů.
3. Organizační struktura
Organizační struktura obce je zveřejněna v sekci úřad - zastupitelstvo obce.
4. Kontaktní spojení
4.1 Kontaktní poštovní adresa
Obecní úřad Šonov
Šonov 318
549 71 Šonov
4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu
Obecní úřad Šonov
Šonov 318
549 71 Šonov
4.3 Úřední hodiny
Út: 15:00 - 17:00
4.4 Telefoní čísla
úřad: 777023708, 606647474
MŠ Šonov 776775240
4.5 Adresa internetové stránky
4.6 Adresa podatelny
Obecní úřad Šonov
Šonov 318
549 71 Šonov
Adresa podatelny slouží pro doručování dokumentů jak v listinné, tak i elektronické podobě. Více informací o formě podání a přehled technických nosičů dat, které obec přijímá je k dispozici v sekci úřad - chci zařídit - poskytování informací.
4.7 Adresa e-podatelny
4.8 Datová schránka
99bapdq
5. Případné platby lze poukázat - číslo účtu
Bankovní spojení :
KB Broumov: 11028551/0100 (Komerční banka, a.s.)
ČNB Hradec Králové: 94-716551/0710 (Česká národní banka)
KB Broumov: 115-6797400227/0100 (Komerční banka, a.s.)
- v hotovosti ( pokladna OÚ)
6. IČ
00273112
7. DIČ
CZ00273112
8. Dokumenty
8.1 Seznamy hlavních dokumentů
Obecní vyhlášky jsou k dispozici v sekci úřad - obecní vyhlášky.
8.2 Rozpočet
Rozpočty jsou k dispozici v sekci úřad - úřední deska - rozpočet
9. Žádosti o informace
Postup pro získání informací je k dispozici v sekci úřad - chci zařídit - poskytování informací.
10. Příjem podání a podnětů
Žádost o poskytnutí informace může být podána ústně nebo písemně. Za písemně podanou žádost se považuje rovněž žádost zaslaná do datové schránky nebo na adresu elektronické podatelny, ani v jednom případě není nutné použítí zaručeného elektronického podpisu.
Způsob pro podání žádosti:
1. ústně
Ústně lze žádat o poskytnutí informace na obecním úřadu v úředních hodinách.
Ústně lze také žádat telefonicky na telefonním čísle obecního úřadu.
2. písemně
a) Poštou na adrese:
Obecní úřad Šonov
Šonov 318
549 71 Šonov
b) Předáním písemné žádosti na obecním úřade v úřeních hodinách.
c) Přes elektronickou podatelnu na email obec@sonov.cz
11. Předpisy
11.1 Nejdůležitější používané předpisy
Přehled předpisů, podle nichž obecní úřad ve věci poskytování informací rozhoduje
- zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění
(upravuje postavení oprávněného a povinného subjektu při vyřizování žádostí o poskytnutí informací, postup při rozhodování a poskytnutí informací a oprávnění žadatele v případě odmítnutí informací). - zákon č. 167/2012 Sb., kterým se mění zákon č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu a o změně některých dalších zákonů (zákon o elektronickém podpisu), ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony
(Tento zákon upravuje používání elektronického podpisu, poskytování souvisejících služeb, kontrolu povinností stanovených tímto zákonem a sankce za porušení povinností stanovených tímto zákonem). - zákon č. 500/2004 Sb., Správní řád, v platném znění
(upravuje postup orgánů moci výkonné, orgánů územních samosprávných celků a jiných orgánů, právnických a fyzických osob, pokud vykonávají působnost v oblasti veřejné správy). - zákon č. 128/2000 Sb. o obcích
- zákon č. 133/2000 Sb. o evidenci obyvatel a rodných číslech
- zákon č. 565/1990 Sb. o místních poplatcích
- zákon č. 200/1990 Sb. o přestupcích
- zákon č. 183/2006 Sb. o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon)
- Platné obecně závazné vyhlášky
- Usnesení ze zasedání zastupitelstva obce zde
11.2 Vydané právní předpisy
Obec Šonov vydává m.j. obecně závazné vyhlášky, které mají povahu právních předpisů. Vznikem a účinky se tyto právní akty odlišují. Jedná se o statutární předpisy (statuty), vnitřní předpisy (interní instrukce, směrnice, pokyny), veřejné vyhlášky a jiná opatření.
12. Úhrady za poskytování informací
12.1 Sazebník úhrad za poskytování informací
Obecní úřad je oprávněn požadovat úhradu nákladů spojených s vyhledáváním informací, např. za přímou mzdu pracovníka, pořizování kopií a technických nosičů dat a odesílání informací, přičemž vydání informace se může podmínit zaplacením úhrady nebo zálohy.
12.2 Rozhodnutí nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací
Žadatel může podat na postup při vyřizování žádosti o informaci stížnost, pokud nesouhlasí s výší úhrady sdělené žadateli písemně povinným subjektem před podáním informace nebo nesouhlasí s výší odměny za oprávnění užít informaci na základě licenční smlouvy. Stížnost lze podat písemně nebo ústně, a to u povinného subjektu. O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán. V současné době nejsou vydána žádná usnesení nadřízeného orgánu týkajících se těchto stížností.
13. Licenční smlouvy
13.1 Vzory licenčních smluv
13.2 Výhradní licence
14. Výroční zpráva podle zákona č.106/1999 Sb.
Výroční zprávy jsou k dispozici v sekci úřad - chci zařídit - poskytování informací.